Pernilla & Oskar Janner

Stora och små nyheter från Hillsro

IKEA

Publicerad 2007-12-30 21:01:40 i Resor och utflykter,

Dagens tema: IKEA. Bilfärden tog oss genom halva företagsnamnet - Elmtaryd, Agunnaryd. Sedan ett besök, inkl lunch, på originalvaruhuset till den kedja som är spridd vida över världen. Det var galen utförsäljning på julgranspynt - alla paket kostade 1 kr! De vill inte ha något kvar på lager till nästa år. Vi köpte en paket med 6 st gröna fina kulor och tyckte att vi fyndade. Lite andra smågrejor blev det också men inget som inte rymdes i den papperskasse vi fick med oss hem. Sedan skulle vi kolla läget på Maxi i Älmhult. På väg in i affären hör jag att någon ropar "Pernilla". Tveksamt om det var till mig tyckte jag eftersom jag inte känner särskilt många i Älmhult. Men det var till mig - min moster och morbror var där och handlade och bjöd snabbt hem oss till dem på eftermiddagsfika och kontroll av deras julgran. Granen var jättefin, fikat mumsigt och det blev en jättetrevlig stund. Min moster har jobbat på IKEA så temat fortsätter...
När vi skulle ta oss hemåt kom vi på att FyrverkeriFabriken skulle ha uppvisnings-fyrverkeri kl 18 så vi snabbar oss hemåt. Vi hinner i tid till raketerna och det är kanonfint - jag sparar ett foto som ni får se i morgon! Lite köper vi med oss hem - inte i samma storlek som de visar upp men det är kul med lite grann vid tolvslaget. Väl hemma ringer Monika och säger att de är friska och välkomnar oss dit - så då åker vi i morgon!

Kram
Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oskar och Pernilla

Vi är två galningar som bloggar om allt och intet. Vi vill gärna få kommentarer, men inte spam.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela