Pernilla & Oskar Janner

Stora och små nyheter från Hillsro

pluspoäng hos tanter

Publicerad 2008-08-31 16:53:42 i Allmänt,

I eftermiddags skulle Oskar spela på en friluftsgudstjänst på ön Marsholm i Agunnaryd. De brukar vara småtrevliga tillställningar med ganska kort gudstjänst och smarrigt fika efteråt. Eftersom vädret talade för en utomhusgudstjänst och jag inte kunde åka till Sandsbro på kalas eftersom Oskar skulle ha bilen så följde jag med. Det blev som jag gissat. En kort gudstjänst med ganska bra predikan, sång av P-A och så fika efteråt.
Flera av de "kyrktanter" som var med i Italien var där också så lite pluspoäng fick jag kanske genom att dyka upp och kunna "tacka för senast", dvs en trevlig resa tillsammans. De där kyrktanterna var nämligen mycket mer pratsamma på hemvägen än på nedresan.
Om en stund ska Oskar åka till nästa gudstjänst i ett missionshus utanför Ryssby, men då tror jag att jag stannar hemma och vilar istället.

P
som för övrigt anser att JF är ett pucko...

Kommentarer

Postat av: m/s

Publicerad 2008-08-31 18:48:12

JF ??

Postat av: Susanne

Publicerad 2008-08-31 19:36:06

Vem är JF???? försöker försöker försöker tänka....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oskar och Pernilla

Vi är två galningar som bloggar om allt och intet. Vi vill gärna få kommentarer, men inte spam.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela