Pernilla & Oskar Janner

Stora och små nyheter från Hillsro

till havet och tillbaka

Publicerad 2008-02-27 19:16:35 i Allmänt,

Idag har jag varit vid havet. Vid "fel" sida av Sverige liksom. Vi bor cirka 5 kvarts bilfärd från havet på västra sidan och drygt två timmars bilresa från havet på östra sidan. Och idag har jag då alltså varit på ostkanten. Närmare bestämt i Timmernabben. Jobbresa till lägergård med havet som närmsta granne, typ 50 meter emellan, man har havsutsikt från gårdens panoramafönster i matsalen. Kul med utflykt och smarrig smörgåstårta (tack Laila) men jobbigt med närmare fem timmars bilresa alldeles ensam. Har diskuterat och visat Sven-Åke kring bokföringsprogram och dessutom placerat sju pärmar i arkivläge på vinden och slängt typ en flyttkartong full med gamla papper som bara skapar ångest på lägergårdens kontor. Men nu är det ganska fint där. Körde hem i dagens storms inledande vindar. Nu blåser det mer än när jag körde. Jag klarade mig dock från träd på vägen och annat elände.

Skönt att vara hemma
Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oskar och Pernilla

Vi är två galningar som bloggar om allt och intet. Vi vill gärna få kommentarer, men inte spam.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela