Pernilla & Oskar Janner

Stora och små nyheter från Hillsro

Min kära fru är helt otroligt bra!!!

Publicerad 2009-07-31 22:02:10 i Allmänt,

Det har väl hänt denna vecka att jag inte har känt mig i topphumör. Troligen "tillbaka till jobbet efter semestern depression light". Det känns långt till jullov.

Pernilla har nog lagt märke till detta, så i dag - efter att jag med hjälp av vänliga vaktmästare slängt en soffa och en massa bråte på soptippen - bestämde hon sig för att ta med mig på en utflykt. Jag gillar utflykt, se. Men hon sa inte vart den skulle gå. En praktisk del i detta var att hon faktiskt fick köra bilen - vilket hon oftast vill att jag gör. Det var skönt att åka.

Resan tillgick sålunda:
Första anhalt var vid Mölletofta och Burger King, det sistnämnda är min favorithamburgerrestaurang. Mumsig lunch intogs där. Sedan vidare söderut på E4:an. Jag började få lite aningar. Sedan hade Pernilla en bekännelse - hon hittade inte till anhalt två. Så jag fick guida henne till det nu inte så hemliga delmålet Eurohobby - en affär i Väla med massor av godis för modelljärnvägsrallare, där lite fôlk och får samt en bro och en kolonistuga inköptes. Allt i skala 1:87, och i plast.

Nästa anhalt var Knutpunkten i Helsingborg för färjetur över till Helsingør. Färjan gick iväg lite sent men vi kom väl fram ändå. Vi hade liksom ingen brådska. Vi gick gågatan fram och tillbaka, besök gjordes i allehanda småaffärer och i köpcentret. Vi köpte ost, dricka, en cd och Jellybeans. Jellybeans finns i Helsingør i väldigt mystiska smaker, exvis chokladpudding och popcorn. Coolt.

Vi fikade på Danske Wienerbrød med chokolade och läsk, innan vi började hemresan med att gå till torget vid färjan där vi köpte en stor bukett fina rosor. Färjan hem var - försenad - denna gång pga strömavbrott. Helt plötsligt skulle alla gå av innan vi hunnit åka, men när två hade gått av blev de tillbakavinkade, eftersom färjan var igång igen. Dags för renovering av färjorna kanske?

Hemväg så. Vi stannade till vid Örkelljungas norra avfart, där det finns ett flygplan fyllt med lösgodis (jo det är sant - åk dit och titta vetja!) som fick ett besök. Därefter åt vi korv på miniFrasses på stället och åkte sedan hem.

En helt underbar resa som höjde mitt humör högt! Tack min underbara Pernilla!!!

Oskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oskar och Pernilla

Vi är två galningar som bloggar om allt och intet. Vi vill gärna få kommentarer, men inte spam.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela