Pernilla & Oskar Janner

Stora och små nyheter från Hillsro

att skriva på engelska

Publicerad 2009-09-30 14:50:30 i Allmänt,

Engelska i skrift är verkligen inte min grej. Jag får panik, hjärndödhet och dyslexi på en gång. Att prata engelska är ju hur lätt som helst, men att få ner det i datorn eller på ett papper... Puh. Det gäller att välja formuleringar och glosor som man kan stava till liksom. Nu har jag lyckats få ihop ett e-post på fyra rader som ska skickas till en pastor i Tanzania. Men, som Thomas sa, engelska är hans tredjespråk så det är inte så noga... Får väl hoppas att han inte får sammanbrott när han ska läsa min knaggliga skrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oskar och Pernilla

Vi är två galningar som bloggar om allt och intet. Vi vill gärna få kommentarer, men inte spam.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela