Pernilla & Oskar Janner

Stora och små nyheter från Hillsro

gåvan att få vara dopfadder

Publicerad 2010-09-29 12:17:08 i Allmänt,

Igår var jag på barngympa. Men jag gympade inte. Istället var jag inbjuden som Malva-vakt. Alltså se till att den söta femmånaderstjejen som Oskar och jag är dopfaddrar till klarade sig fint. Storasystrarna gympade friskt med hjälp av tjejernas mamma. Största delen låg Malva på golvet och lekte med sina leksaker bredvid sin kompis Linnea. Sen tröttnade hon på att ligga ner - då satt hon i mitt knä eller stod på golvet när jag höll i henne. Lite mat fick mamma erbjuda - sånt är jag inte så bra på. När det var en kvart kvar ungefär blev Malvan trött. Barnen hade avslappning och hade ett stort färgglatt täcke framme. Malva var superintresserad men väldans trött. När avslappningsmusiken hördes i rummet så somnade hon i min famn. Mysigt värre. Vilken gossig unge vi fått gåvan att vara nära.
 
Tack snälla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oskar och Pernilla

Vi är två galningar som bloggar om allt och intet. Vi vill gärna få kommentarer, men inte spam.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela