Pernilla & Oskar Janner

Stora och små nyheter från Hillsro

Adventskalender 21 december

Publicerad 2017-12-21 19:31:31 i Adventskalender,

Kalenderpyssel a la Gösta Knutsson, Lucka 21 
Bokstäverna nedan är en sång, men bara första versen, och bara första bokstaven i varje ord.
Rätt svar kan ni skicka på messenger eller sms, om så önskas. Inte som kommentar! 

Hakot,kot.
Hakot,kot.
Öökkf.
Hakot,kot.

Även här finns olika varianter, men den ovan är den jag hört från flest ställen. Alla andra varianter har jag bara hört en källa vardera av. 

Gårdagens svar var 4'33" tacet av John Cage. Nä jag skojar bara. Jag hade en lång dag på jobbet i går, så kalendern försvann ur mitt minne. I förrgår var svaret Små grodorna.
/Oskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Oskar och Pernilla

Vi är två galningar som bloggar om allt och intet. Vi vill gärna få kommentarer, men inte spam.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela